Kokybiškų prekių grąžinimas
1. Elektroninės parduotuvės www.mpj.lt (toliau – Internetinė parduotuvė) pirkėjas (toliau vadinamas – Pirkėju) turi teisę, nenurodydamas priežasties, per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų atsisakyti prekės, jei ji nebuvo naudojama, sugadinta ar jos išvaizda iš esmės nepasikeitė, tai yra prekės ar jos pakuotės išvaizdai buvo padaryti tik tokie pakeitimai, kurie buvo būtini norint apžiūrėti gautą prekę. Pirkėjas šia teise turi naudotis atsakingai ir prekę grąžinti originalioje tvarkingoje pakuotėje, taip pat grąžinti visas prekės komplektines dalis. Prekės grąžinimo išlaidas turi padengti Pirkėjas.
2. 1 punkte nurodyta grąžinimo garantija netaikoma prekėms, kurios buvo pagamintos, specialiai užsakytos, išpjautos ar paruoštos pagal individualius Pirkėjo pageidavimus.
3. Grąžinęs prekes, Pirkėjas atsako už prekės vertės sumažėjimą, atsiradusį dėl veiksmų, nebūtinų prekės pobūdžiui, savybėms ir veikimui nustatyti.
4. Prekės gali būti grąžinamos kreipiantis raštu į UAB „MPJ“, elektroninės parduotuvės www.mpj.lt skiltyje www.mpj.lt/kontaktai nurodytais kontaktais.
5. Gavęs Prekes arba Prekių komplektus ir įvertinęs jų kokybę Pardavėjas atlieka visų arba dalies pinigų grąžinimą už Prekes arba Prekių komplektus bankiniu pavedimu į Prekių arba Prekių komplekto Pirkėjo banko sąskaitą ne vėliau nei per 14 (keturiolika) dienų nuo Prekės arba Prekių komplekto faktinio grąžinimo datos. Jei grąžinama tik dalis Prekių, pristatymo išlaidos už šias Prekes grąžinamos, jeigu grąžinamai daliai Prekių pristatymo mokestis buvo taikomas. Jei buvo pasirinktas kitas negu Pardavėjo pasiūlytas prekės arba prekių komplekto grąžinimo būdas, dėl kurio susidarė neproporcingos ar didesnės išlaidos, Pardavėjas neprivalo padengti tokių prekės arba prekės komplekto grąžinimo išlaidų.
6. Įprasta tvarka, Pardavėjas perveda grąžinamas sumas į Pirkėjo nurodytą banko sąskaitą bet kuriame Lietuvos Respublikoje veikiančiame banke.
7. Pirkėjas atsako už Prekės vertės sumažėjimą, jei grąžinama Prekė ar jos pakuotė yra sugadinta, Prekė yra praradusi prekinę išvaizdą (pažeistos etiketės, apsauginės plėvelės ir kt.), Prekė buvo naudota, Prekė yra be autentiškų etikečių, apsauginių maišelių bei be tų pačių priedų, su kuriais ir buvo parduota, Prekė yra netvarkingoje ir/ar neoriginalioje pakuotėje (be instrukcijos ir garantinio talono, jei jie buvo pristatyti su Preke), kitokios sudėties, nei Pirkėjo buvo įsigyta, negrąžinti Prekės aksesuarai ar priedai. Grąžinant rekomenduojama pateikti PVM sąskaitą faktūrą arba kitą Prekės pirkimą̨–pardavimą̨ iš̌ Pardavėjo patvirtinantį dokumentą̨ (pvz.: mokėjimo kortelės sąskaitos išrašą) ir užsakymo numerį.
8. Už grąžinamos prekės komplektaciją atsako Pirkėjas. Jei prekė nesukomplektuota, Pardavėjas nepriima grąžinamos prekės.
9. Pirkėjo teisė grąžinti internetinėje parduotuvėje pirktas kokybiškas prekes netaikoma:
9.1. sutartims dėl pagal specialius vartotojo nurodymus gaminamų prekių, t. y. prekių, kurios nėra iš anksto pagamintos ir kurios gaminamos atsižvelgiant į vartotojo asmeninį pasirinkimą ar nurodymą, neatsižvelgiant į tai, ar prekės pradėtos gaminti, ar ne, arba dėl prekių, kurios yra aiškiai pritaikytos vartotojo individualioms reikmėms;
9.2. sutartims dėl supakuotų prekių, kurios buvo išpakuotos po pristatymo ir kurios yra netinkamos grąžinti dėl sveikatos apsaugos ar higienos priežasčių;
9.3. sutartims dėl prekių, kurios po pristatymo dėl savo pobūdžio neatskiriamai susimaišo su kitais daiktais;
9.4. sutartims dėl augalų, kurie atitinka prekės aprašymo skiltyje pateiktą informaciją. Augalo kamieno, stiebų, šakų, lapų ir (ar) spyglių išdėstymas ir (ar) forma yra natūralus ir tai nėra ir negali būti laikoma augalo kokybės arba ne kokybės požymiu.
10. Teisė, nenurodant priežasties per 14 (keturiolika) dienų atsisakyti sutarties, juridiniams asmenims (verslininkams) nėra taikoma.
Garantija
11. Pirkėjo gautų prekių ir Internetinėje parduotuvėje pateikiamų Prekių spalvos gali nežymiai skirtis, nes spalvų raiška priklauso nuo Pirkėjo naudojamo įrenginio individualių savybių. Taip pat Internetinėje parduotuvėje pateikiamų Prekių atvaizduose gali būti pavaizduoti papildomi Prekių aksesuarai ar komponentai, kurie neįeina į parduodamą Prekės komplektaciją (Prekės komplektacija nurodoma Prekės kortelėje. Prekė laikoma atitinkanti pateiktą pasiūlymą, jei ji atitinka Internetinėje parduotuvėje pateiktą pavyzdį, modelį ar aprašymą. Pardavėjas neatsako už Prekių turinį, pavyzdžiui, redagavimo, vertimo klaidas ar kokybę, dėl kurio atsakomybė tenka išimtinai Prekės gamintojui.
12. Jei pristatyta prekė neatitinka kokybės reikalavimų, pirkėjas gali kreiptis raštu į UAB „MPJ“, elektroninės parduotuvės www.mpj.lt skiltyje www.mpj.lt/kontaktai nurodytais kontaktais.
13. Galimai nekokybiškos Prekės patikrinimui turi būti pristatomos iš anksto su Pardavėju suderintu adresu. Prekės grąžinimo išlaidas turi padengti Pirkėjas.
14. Prekės gamintojo ar Pardavėjo garantiniai įsipareigojimai galioja tik tuo atveju, jei nepažeistos prekės eksploatavimo sąlygos. Prieš naudodamasis Preke Pirkėjas turi atidžiai perskaitykite prekės eksploatavimo instrukciją, jei tokia yra.
15. Iš Pardavėjo neatsiimtos, garantiniam aptarnavimui perduotos prekės yra saugomos 3 (tris) mėnesius. Šis terminas pradedamas skaičiuoti nuo pirmo pranešimo Pirkėjui jo nurodytais kontaktais (telefonu, el. pašto adresu ar pan.) apie tai, kad Pirkėjas gali atsiimti prekę grįžusią iš garantinio aptarnavimo centro. Per numatytą terminą Pirkėjui neatsiėmus prekės, Pardavėjas turi teisę prekės nebesaugoti, Prekė gali būti utilizuojama. Tokiu atveju Pardavėjas nėra atsakingas už dėl tokio prekės sunaikinimo patirtus Pirkėjo nuostolius.
16. Pardavėjo teikiama kokybės garantija neapriboja ir nevaržo pirkėjo (vartotojo) teisių, kurias, įsigijus netinkamos kokybės prekę, dovaną ar paslaugą, nustato teisės aktai. Ginčai dėl prekių, dovanų kokybės, grąžinimo ir kitų pirkimo – pardavimo sąlygų sprendžiami pirkimo – pardavimo taisyklių nustatyta tvarka ir remiantis nacionaliniais teisės aktais.
17. Pardavėjas parduodamoms naudotoms ir (ar) nukainotoms prekėms suteikia 1 (vienerių) metų garantiją. Šių prekių garantinio laikotarpio trukmė nurodoma prekės aprašyme ir pirkimo dokumente (-uose). Tokioms prekėms, Pardavėjas:
17.1. garantiją suteikia ir atsako tik už tokius naudotos prekės trūkumus, apie kuriuos Pirkėjas negalėjo žinoti prieš jos įsigijimą. Pirkėjas negali reikšti pretenzijų dėl tokių prekių trūkumų, kurie buvo nurodyti aprašyme tekstiniu ir (ar) vaizdiniu turiniu.
17.2. Pirkėjas, įsigydamas naudotą prekę, patvirtina ir supranta, kad atveju, kuomet prekė yra naudota, ji gali turėti natūralaus dėvėjimosi požymių, tokių kaip paviršiaus įbrėžimai, spalvos pakitimai, nežymūs mechaniniai defektai ar kiti estetiniai trūkumai, neturintys įtakos prekės tinkamumui naudoti pagal paskirtį (jei nenurodoma kitaip) ir kad tokie nusidėvėjimo požymiai nelaikomi prekės trūkumais bei pretenzijų Pardavėjui nereikš. Ši sąlyga netaikoma trūkumams, kurie iš esmės trukdo naudotis preke pagal jos paskirtį ir nebuvo aiškiai nurodyti prekės aprašyme arba pateikiamuose vaizdiniuose prieduose.
Brokuotos arba nepilnos komplektacijos prekės
18. Pirkėjas, norintis pateikti skundą dėl brokuotos ar nepilnos komplektacijos prekės ar dovanos, tai gali atlikti kreipiantis raštu į UAB „MPJ“, elektroninės parduotuvės www.mpj.lt skiltyje www.mpj.lt/kontaktai nurodytais kontaktais.
19. Teikdamas skundą pirkėjas turi nurodyti tokią informaciją:
19.1. Prekės užsakymo numerį;
19.2. Pateikti/įvardyti Prekės broko, gedimo požymius ar trūkstamą dalį;
19.3. Pateikti kitus įrodymus (pavyzdžiui, Prekės nuotrauką, brokuotos vietos nuotrauką (jei tai mechaninis pažeidimas ir įmanoma nufotografuoti), Prekės pakuotės nuotrauką, kita.
20. Teikdamas skundą pirkėjas turi nurodyti, kaip pageidauja, kad būtų išspręsta pretenzija:
20.1. Pardavėjui neatlygintinai per protingą terminą pašalinant Prekės trūkumus, jei trūkumus įmanoma pašalinti;
20.2. pakeičiant Prekę analogiška tinkamos kokybės Preke;
20.3. atitinkamai sumažinant pirkimo kainą, jei Prekės neįmanoma pataisyti ar pakeisti arba jeigu dėl to Pardavėjas patirtų neproporcingų išlaidų, atsižvelgiant į visas aplinkybes, įskaitant Prekės vertę, jeigu Prekė neturėtų trūkumų, Prekės trūkumų (neatitikties) reikšmingumą;
20.4. grąžinant sumokėtą Prekės kainą ir nutraukiant pirkimo-pardavimo sutartį, kai prekės neįmanoma pataisyti ar pakeisti arba jeigu dėl to Pardavėjas patirtų neproporcingų išlaidų, atsižvelgiant į visas aplinkybes, įskaitant Prekės vertę, jeigu Prekė neturėtų trūkumų, Prekės trūkumų (neatitikties) reikšmingumą.
21. Atsakymas į Pirkėjo pretenziją Pirkėjui pateikiamas per 14 (keturiolika) dienų nuo Pirkėjo kreipimosi gavimo dienos. Pinigų grąžinimo atveju, Pardavėjas Pirkėjui grąžina pinigus už Prekę arba Prekių komplektą ir jos (-ų) pristatymo išlaidas bankiniu pavedimu į Prekių arba Prekių komplekto Pirkėjo banko sąskaitą. Jei grąžinama tik dalis Prekių, pristatymo išlaidos grąžinamos tik tuo atveju, jeigu likusioms to paties užsakymo Prekėms, perkant tik jas, būtų taikytas mažesnis tarifas, nei tarifas, taikytas perkant Prekes kartu su grąžinamomis Prekėmis ir tik apimtimi, lygia minėtų tarifų skirtumui. Prekės grąžinimo išlaidas turi padengti Pirkėjas.
Pažeista siunta
22. Į namus pristatytos siuntos kokybę tikrinkite dalyvaujant kurjeriui. Jei pastebėjote, kad ji turi pažeidimų:
22.1. apie tai pasakykite prekes atvežusiam kurjeriui;
22.2. siuntos pristatymo dokumente pažymėkite, kad pakuotė turi pažeidimų ir kartu su kurjeriu užpildykite Pakuotės pažeidimų (patikrinimo) aktą;
22.3. patikrinkite pakuočių viduje esančias prekes ir, jei jos pažeistos, pažeidimus užfiksuokite nuotraukose. Nuotraukos bus reikalingos prekių grąžinimo procedūrai;
22.4. jei pakuotė nepažeista, dalyvaujant kurjeriui prekių tikrinti nereikia. Jei priimate siuntą ir pasirašote dokumentus, laikoma, kad siunta pristatyta tvarkingai.
23. Atsiėmus Prekes iš siuntų paštomato, siuntos pakuočių kiekį, kokybę, išorinę Prekės kokybę (t. y. ar prekė neturi akivaizdžių kokybės trūkumų), asortimentą, komplektiškumą ir komplektaciją tikrinkite iškarto atsiėmus. Jei pastebėjote, kad jos turi pažeidimų:
23.1. nedelsiant tačiau, ne vėliau nei per 3 (tris) kalendorines dienas nuo Prekių atsiėmimo iš siuntų paštomato, apie rastus pažeidimus praneškite Pardavėjui.
Kita informacija
24. Prašymus ar skundus dėl Pardavėjo internetinėje parduotuvėje įsigytos Prekės Pirkėjas gali pateikti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, el. p. tarnyba@vvtat.lt, tel. 8 5 262 67 51, faks. (8 5) 279 1466, interneto svetainė www.vvtat.lt), taip pat Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos teritoriniams padaliniams apskrityse ar užpildyti prašymo formą EGS platformoje http://ec.europa.eu/odr/.
